Ce trebuie sa contina dosarul de recuperare CCI

Conform prevederilor Codului de procedura fiscala, dosarul de recuperare a creantelor comerciale trebuie sa contina urmatoarele documente:

  1. Cererea de executare silita, in care se vor mentiona datele debitorului si creanta pe care o are acesta de platit.
  2. Actele doveditoare ale creantei comerciale, cum ar fi contractul comercial, facturile, bonurile de casa, chitantierul sau alte documente.
  3. Actul de identitate al creditorului si, daca este cazul, imputernicirea speciala pentru reprezentarea acestuia.
  4. Actul de identitate al debitorului, sau alte documente care sa ateste identitatea acestuia.
  5. Dovezile de comunicare a creantei comerciale catre debitor, cum ar fi notificarile sau scrisorile de somatie.
  6. Orice alte documente relevante care pot sustine cererea de recuperare a creantei comerciale.

Este important de mentionat ca aceste documente trebuie sa fie depuse in original sau copie legalizata, iar in cazul in care documentele sunt redactate intr-o limba straina, acestea trebuie sa fie insotite de o traducere autorizata in limba romana.

In plus, dosarul de recuperare a creantelor comerciale trebuie sa fie depus la biroul executorului judecatoresc competetent sau la instanta de judecata, dupa caz, in functie de cuantumul creantei si de specificul cazului. In unele situatii, poate fi necesara si asistenta unui avocat specializat in drept comercial.

Este important de retinut ca informatiile furnizate pe website-ul faracontabilitate.ro sunt de natura generala si nu reprezinta sfaturi sau consultanta juridica personalizata. Pentru informatii detaliate si personalizate referitoare la recuperarea creantelor comerciale, se recomanda consultarea unui avocat sau a unui executor judecatoresc.